Sistemul este destinat echipării vagoanelor tip salon, clasa I, construite de către SC ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI SA Arad.
Sistemul implementează o reţea de automatizare în vagon, compusă din busul de vehicul (reţea CAN, protocol CANopen) şi busul de tren (reţea WTB, conform UIC556).
Partea de comandă asigură controlul uşilor, iluminatului, releului de tensiune minimă (protecţia contra descărcării bateriilor atunci când sursa statică nu mai funcţionează), preluarea şi prelucrarea diferitelor semnale analogice (tensiune baterie, curent încărcare, valori tensiuni sistem trifazat ş.a.), precum şi controlul instalaţiei de informare pasageri (GPS, informaţii pentru display-urile interioare şi exterioare, generare de mesaje audio).
Partea de diagnoză furnizează date despre sistemele controlate şi colectează date de diagnoză de la diferite subsisteme (de exemplu: unitatea de control a climatizării, grupuri sanitare, uşi de acces etc.).
Datele de diagnoză ale tuturor vagoanelor dintr-un tren, şi care sunt echipate corespunzător acestui scop, sunt centralizate aici, în vederea transmiterii lor către un sistem de recepţie aflat la sol, via WLAN.
Transmisia WLAN este utilizată şi pentru setarea Sistemului de Informare Pasageri (SIP) la trenurile aflate în revizia de vagoane pentru pregătire.
Sistemul GPRS/3G este utilizat pentru transmiterea on-line a avariilor critice, cu prioritate A şi A1 conform fişei UIC557, de la bordul trenului la un sistem de recepţie, la sol. De la sol, pot fi recepţionate date necesare actualizării SIP (întârzieri, noi legături ale trenului, etc.).
Sistemul este integrat prin reproiectarea instalaţiei electrice şi a tabloului electric, care, de asemenea, este realizat de către SC TEHMIN-BRAŞOV SRL.
Tensiune de alimentare | 24Vcc (-30/+25%); 230/400Vca, 50Hz |
Dimensiuni de gabarit | 1805x750x385 |
Domeniu de temperaturi de utilizare | -25..+70 ˚C |
Reţele de date | WTB, CAN, RS485, RS232 |
Servicii | GPS,WLAN |