Sistemul este destinat echipării vagoanelor de călători etajate mixte (clasa I şi clasa a II-a) tip 36-16, modernizate de către SC ELECTROPUTERE VFU SA Paşcani.
Sistemul implementează o reţea de automatizare în vagon, compusă din busul de vehicul (reţea CAN, protocol CANopen) şi busul de tren (reţea WTB, conform UIC 556).
Partea de comandă asigură controlul uşilor, al iluminatului, a releului de tensiune minimă (cu funcţie de protecţie contra descărcării bateriilor atunci când sursa statică nu mai funcţionează), preluarea şi prelucrarea diferitelor semnale analogice (tensiunea bateriei, curentuk de încărcare, valorile tensiunii sistemului trifazat, etc.), precum şi controlul instalaţiei de informare a pasagerilor (GPS, informaţii pentru display-urile interioare şi exterioare, generarea de mesaje audio).
Partea de diagnoză furnizează date despre sistemele controlate şi colectează date de diagnoză de la diferite subsisteme (de exemplu: unitatea de control al climatizării şi al uşilor de acces).
Datele de diagnoză ale tuturor vagoanelor dintr-un tren şi care sunt echipate corespunzător acestui scop sunt centralizate aici, în vederea transmiterii lor către un sistem de recepţie aflat la sol, via WLAN.
Transmisia WLAN este utilizată şi pentru setarea Sistemului de Informare Pasageri (SIP) la trenurile aflate în revizia de vagoane pentru pregătire.
Sistemul este integrat prin reproiectarea instalaţiei electrice şi a tabloului electric, care este, de asemenea, realizat de către SC TEHMIN-BRAŞOV SRL.
Tensiune de alimentare |
24Vcc (-30/+25%); 230/400Vca, 50Hz |
Dimensiuni de gabarit | 1700 x 735 x 400 |
Domeniu de temperaturi utilizate | -25..+70 ˚C |
Reţele de date | WTB, CAN, RS485, RS232 |
Servicii | GPS, WLAN |
Norme | UIC556, UIC557, SR EN 50155 |